;HEAD;;/HEAD; - Det livet ger..

lördag 17 oktober 2009

I torsdags vid halv 8 på kvällen var vi och tog svininfluensa-sprutan på lassarettet!
Jag har ju hört att dom bara har börjat att ta på Barn i riskzon.
Men antar att de är såhär för att inte alla ska komma på en gång.
Sköterskan frågade om jag var höger/vänsterhänt...
så jag fick den på vänsterarmen.. för de kunde ge lite biverkning.

O det gick bra, - men
vaknade kl 1 på natten med värk i hela armen,
asså =P de gjorde inte ont, men... nått obehagligt...
kunde inte ligga på vänstersidan! Jag låg o ändrade ställning på armen hela tiden, o de kändes så konstigt =P

På morgonen kändes de som världens träningsvärk i hela armen
(mest axeln) och lite upp mot sidan av nacken.
Annars tyckte ja väl inte att det var nått mer konstigt... men sen på dan på jobbet kände ja mig lite tung o svag i hela kroppen... ni vet, lite småsjuk. som tur va slutade jag vi 13.00

Så de var min bivärkning av sprutan...
hörde att endel kunde få feber o ont i huvvet.. riktigt så jobbigt var de väl inte för mig.
Men visst, de kändes iafl att man hade tatt en spruta kvällen innan..
nu 2 dagar efter så känns axeln fortfarande väldigt öm, känns som ett regält blåmärke. Men kan sova på vänstersidan nu :)

Igårkväll var baby o jag på Bio, med Carro&Patte, Annica&Toffe och Hesky.
Vi såg Bröllopsfotografen. Visst, den gick att titta på, men- inte ett måste att se liksom.
Hade ju hellre velat se Flickan som lekte med elden, eller This is it - Michael Jackson :)

Ikväll ska ztoffe o jag se på två filmer... Jag valde Johan Falk, den andra filmen av hans filmserie. Kollade på den första förre helgen, o de var bra tyckte ja! Så nu har jag ett par st att se! :)
Ztoffe valde nån film som ja inte vet va de heter... =P de var iafl nån bluray ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar