;HEAD;;/HEAD; - Det livet ger..

onsdag 9 mars 2011

Fick ja rycket att göra lite matpaj.. jag brukar göra småpajer i en sån där man gör muffins i, men det går väl o göra va som helst i en sån egentligen. Dom är så lagom till mig :)
Jag har hittat en sida som heter pajrecept.se och där har jag hittat en mager pajdeg. Pöörfekt!

~ 50 g smör
~ 1/2 dl grahamsmjöl
~ 2.5 - 3 dl vetemjöl
~ 1/2 dl vatten
blanda ihop dä, och ställ i kylskåpet en stund.

Aa, o sen kommer det jobbiga - att trycka ut degen i formarna.. men det är bara o kämpa på :)

I pajen brukar ja ha champinjoner, purjolök, småtomater och bakontärningar. O de blir ju himla gott (tycker jag) :)
Sen häller jag över en blandning med 3ägg, 3dl mjölk,
lite svartpeppar o salt. O lite mager riven ost.

Sen skjuttttts in i ungen,
O nu när ja tänker efter så vet ja inte hur länge jag hade dom inne??!
Jag hade på 200grader, satte på 15 min så att jag skulle kolla till dom då, men då var dom inte färdiga.. så sammanlagt lät jag dom nog va inne 30 min kanske? Det är jäkligt svårt dedär.
Men jag tror de blev bra.


1 kommentar:

  1. Hej!! :D Glad jag blev närdu skrev.. det var längesedan :) Jaa, jag ska flytta. Vi ska flytta isär :/ det är lite halvjobbigt..


    goda pajerna ser ut btw :D

    SvaraRadera

Kommentar