;HEAD;;/HEAD; - Det livet ger..

onsdag 29 oktober 2008

Mooorning!
Ligger i sängen och kollar lite på datorn och lyssnar/tittar samtidigt på TheVoice!
Vilket kanon-program asså =) Så roligt att lyssna på...
gillade jacobs "rappattack" för några dagar sen. ->
http://www.youtube.com/watch?v=JV_1pmzxYrc
Så himla kul =P
~

Åt precis upp min frukost. Blev alldeles propp-mätt vill ja lova.
En tallrik mannagrynsgröt, två köttbullemackor ~
med oboy och lite gurka!
Ah, jag tror ju på dedär med att det är viktig med en ordentlig bra frukost. Extra viktigt nu när Anna och jag har börjat med ett träningsschema. ^^
Har fortfarande träningsvärk =/ men visst, det ska ju vara så!! ~
Då känns det ju att man verkligen har gjort nått! =P

Ska iväg och jobba nu kl 10.00.. o så blir det att stänga vid 17.15 typ.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

[18:26]
Haha, sista timmen på dagis idag var det bara två barn kvar..
dom släkte alla lampor i hela huset och så ville dom leka kurragömma =D
Aaaah ni =)

När jag kom hem var jag sugen på att baka nått lätt o snabbt.
Och det blev snickerskaka!! =)

________________________________________________
  • 1 burk jordnötssmör
  • 2 dl ljus sirap
  • 1 dl socker
  • 9 dl cornflakes
  • (1 dl kokos) brukar ja hoppa över, men kanske är gott? =)
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 250 g blockchoklad (jag brukar ha mörk)

Koka ihop jordnötssmör, sirap och socker i en kastrull.
Se till att det inte bränns i botten!!!! Jättelätt hänt.
Krossa flingorna i en bunke o tillsätt vaniljsocker (kokos).
Rör ner jordnöts/siraps/socker-gegget därefter.
Blanda ordentligen.
Tryck ut smeten på en plåt, o platta till de till så tjockt lager du vill ha.
Smält sen chokladen och bre den över kakan.
O sen när den har kallnat, så skät den i så många bitar du vill ha!
Hiiiimla gott blire! =)

___________________________________________

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar